Posted in MyDiary

Catatan: Buku Pertama

childrens_book5
Salam sejahtera kepada semua. Macam mana saya boleh tulis tajuk ‘Tulis Buku Lagi’ sebelum ini sedangkan saya tidak pernah bercerita tentang penulisan buku pertama. Oh ya…alhamdulillah, buku pertama saya tulis sejak bulan 17 April 2008 dan siap sepenuhnya pada 11 Ramadan 1429H bersamaan 11 Ogos lepas. Setakat ini, manuskrip itu dalam perhatian PTS Islamika. Saya dimaklumkan buku itu akan terbit Mac 2009. Itu perancangan editor sahaja. Keputusan muktamad adalah pada senat PTS yang lebih atas.

3 bulan pertama menulis buku pertama itulah saya terlupa password ke blog ini. Justeru hikmahnya sangat besar buat saya kerana saya dapat fokus pada penulisan buku sahaja. Insya Allah, setelah ‘confirm’ tarikh buku akan diterbitkan, saya akan bercerita sedikit pasal buku itu.

Sebagai ibu yang prihatin pada pendidikan anak-anak di zaman fitnah ini, saya fokus pada buku kanak-kanak dahulu. Menjadi naluri seorang ibu, gembira jika anak-anak makan dari air tangan beliau. Begitu jualah saya… sementelah anak-anak sendiri masih kecil dan suka membaca, saya suka sekali kalau mereka dapat membaca dari ‘air tangan’ saya sendiri. Bukan itu sahaja, generasi kecil di luar sana dan para ibu yang penyayang diharapkan dapat sama-sama memanfaatkan buku tersebut.
Insya Allah. Moga dipermudahkan Allah dan diberkatiNya.

Advertisements

Pengarang:

Seorang isteri, ibu, permaisuri rumah, anak kepada Ma dan Abah yang masih hidup, penulis dan da'ie, insya Allah. Menyintai ilmu yang mendekatkan diri kepada Allah.

2 thoughts on “Catatan: Buku Pertama

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s